Visa tar Zlatan Ibrahimović till fotbolls-VM

10/05/2018

STOCKHOLM - 10 maj 2018 – Zlatan Ibrahimović kommer till fotbolls-VM i Ryssland. Det meddelar FIFAs officiella betalningspartner Visa som idag lanserar sin globala marknadsföringskampanj med superstjärnan. Syftet är att hjälpa fans att övervinna FOMO (Fear of Missing Out) och förhöja upplevelsen under fotbolls-VM i Ryssland.

– Jag har sagt till hela världen att jag kommer att vara på plats under VM i Ryssland. Visa hjälper mig och fans över hela världen att ladda upp och vara med där det händer. Visa är innovativa. Zlatan är innovativ. Tillsammans hjälper vi fansen att inte missa ett enda ögonblick av fotbolls-VM, säger Zlatan Ibrahimović.

Oavsett om turneringen upplevs på plats eller hemifrån hjälper Visas enkla, snabba och säkra betallösningar till att fånga varje ögonblick under fotbolls-VM. På plats i Ryssland kommer fansen lägga mindre tid i köer för att istället fokusera på det som händer på planen. Detta genom Visas 7 000 betalterminaler och de 800 mobila betalstationerna som utrustats med de senaste innovationerna inom betallösningar – oavsett om kunden blippar eller drar sitt kort. Förutom att spendera mindre tid i köer vid kassan kan fans också uppleva mer spänning genom Visas exklusiva tillgång till områden bakom VM-kulisserna.

Zlatan och influencers övervinner FOMO under FIFA World Cup™
Visas kampanj, "Visa Ultimate FIFA World Cup™ FOMO", kommer dokumentera Zlatans resa till turneringen och hans återkomst till fotbollsfansen. Visa och Zlatan hjälper till att övervinna FOMO genom att bjuda på en inblick bakom kulisserna under världens största sportevenemang med exklusiv tillgång till mittcirkeln, omklädningsrummen och lagens uppvärmningar.

Under kampanjen samarbetar Zlatan med flera globala influencers och det är framförallt fem fotbolls-, livsstils- och mode-influencers från Tyskland (freekickerz), Japan (Kotaro Tokuda), Mexiko (Pamela Allier), Storbritannien (Chris MD) och Ryssland (Tatiana Vasilieva) som kommer spela en viktig roll. De kommer att presenteras i olika kampanjfilmer och ge sina miljoner följare en inblick i Visas innovativa betalningsteknik och hålla fansen uppdaterade under turneringen.

– Visa brinner för att förbättra fansens upplevelse på idrottsarenor runt om i hela världen och fotbolls-VM är inget undantag, säger Lynne Biggar, Chief Marketing and Communications Officer, Visa Inc. Vår VM-kampanj hjälper över ser till att fotbollsfans över hela världen inte missar ett enda ögonblick av händelserna, både med hjälp av nya innovativa betalsätt på arenorna och genom att ge en unik inblick i vad som händer bakom kulisserna under turneringen, avslutar Lynne Biggar.

Kampanjen är framtagen av prisbelönta regissörer genom filmkollektivet Traktor, har utvecklats globalt och är inspelad i Storbritannien. Den består av fler än 20 filmer och kommer att tas ut i TV, digitalt, social, print och utomhus.

För de senaste nyheterna om Visa FIFA World Cup™-aktiviteter,
kolla in #PayLikeZlatan, följ Visa på @Visa_se och bli en av Zlatans 32 miljoner följare på Instagram på @iamzlatanibrahimovic eller besök www.visa.se.