Handla tryggt med ditt Visakort

Genom att använda Visakort hanterar du dina utgifter tryggt. Visa är världens ledande betalkortsföretag och utvecklar hela tiden nya tekniska lösningar för att höja säkerheten i systemet.

I enstaka fall har kortinnehavare fått falska e-postmeddelanden där de uppmanas att lämna ut personliga detaljer kring sina Visakort. Det är viktigt att veta att Visa aldrig kontaktar kortinnehavare direkt, vare sig via e-post eller via telefon, för att efterfråga personliga detaljer om ditt Visakort.

Handla tryggt online

Handla med ditt kort så kan du få pengarna tillbaka vid leveransproblem, defekta varor och liknande situationer.

Köpskyddet ger dig trygghet även efter köpet

Vid enstaka tillfällen händer det att ett köp inte går som planerat. Kanske råkar du ut för leveransproblem eller defekta varor– då kan du få pengarna tillbaka. Allt du behöver göra är att kontakta din bank.

Vi hjälper dig

I första hand ska du alltid kontakta butiken eller företaget du har handlat hos. Oftast löser det sig på det sättet. Om inte, kontakta din bank så snabbt som möjligt för att göra en reklamation av ditt kortköp.

Köpskyddet gäller köp både i butik och vid näthandel

Det finns ingen övre beloppsgräns för värdet av varor och tjänster som kan reklameras. Ditt köpskydd gäller i såväl fysiska butiker som vid köp på internet när varan ska levereras efter köpet. Du har tryggheten med dig även vid köp utanför Sverige.

Vill du använda ditt köpskydd? Kontakta din bank för mer information om när köpskyddet gäller!

Du kan få pengarna tillbaka när du har handlat med ditt kort och:

  • Varan eller tjänsten uteblir, exempelvis pga konkurs eller fraktproblem
  • Varan är skadad, defekt eller felaktig.

När du handlar med ditt kort finns några enkla tips att följa på dessa sidor för att ytterligare höja säkerheten:

När du får ditt Visakort